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Pausenexpress
verantwortlich: Hochschulsportteam

Quick Fit

Pausenexpress / Quick Fit is a 15-minute, balanced and personalized fitness routine that takes place directly at your workplace. This course offer is open to all university employees during working hours. It is a varied and intensive short program of relaxation, mobilization and movement with particular focus on the shoulders, neck and back. With routines adapted to suit each group, Quick Fit serves to reduce stress, create a more positive work environment, and ultimately even protect the health and safety of workers.

Simply register and the exercise instructor will come to your lecture or workplace.  Alternatively, switch on your laptop for an online class at a specified time. These effective exercises go beyond providing you with new energy. Sitting for long periods of time puts particular strain on the shoulders, neck and back. A light exercise program with mobilization, coordination and strengthening exercises not only provides physical relaxation but also improves your ability to concentrate and thus has a positive influence on the rest of your working day.

KursnrNo.DetailsDetailTagDayZeitTimeOrtLocationZeitraumDurationLeitungGuidancePreisCostBuchungBooking
107056Quick Fit - UDE, Seminarraum, E 04 in B2Mi12:00-12:15Büro24.04.-17.07.Johanna Kreutzerentgeltfrei

Pausenexpress

Der Pausenexpress ist ein persönliches, 15-minütiges, ausgewogenes Trainingsangebot direkt am Arbeitsplatz, dass die Mitarbeitenden der Hochschule während der Arbeitszeit nutzen können. Es handelt sich hierbei um ein individuelles, abwechslungsreiches und intensives Kurzprogramm aus Entspannung, Mobilisation und Bewegung speziell für den Schulter-, Nacken- und Rückenbereich. Der Pausenexpress dient dem Stressabbau, der Klimaverbesserung im Arbeitsumfeld und letztlich sogar dem Arbeitsschutz.

Dafür meldet Ihr Euch ganz einfach an, schaltet den Laptop zur bestimmten Uhrzeit ein und schon kommt der Übungsleiter zu Euch in die Vorlesung, an den Arbeitsplatz oder ins Homeoffice. Die effizienten Übungen sorgen nicht nur für eine Portion neue Energie. Durch langes Sitzen sind die Bereiche Schulter, Nacken und Rücken besonders beansprucht. Ein leichtes Bewegungsprogramm mit Mobilisations-, Koordinations- und Kräftigungsübungen sorgt nicht nur für körperliche Entspannung sondern fördert die Konzentrationsfähigkeit und beeinflusst somit positiv den weiteren Studi- oder Arbeitsalltag.

KursnrNo.DetailsDetailTagDayZeitTimeOrtLocationZeitraumDurationLeitungGuidancePreisCostBuchungBooking
107075ONLINEDi12:00-12:15Home23.04.-16.07.Johanna Kreutzerentgeltfrei
112013KSR - LLZDi13:00-13:15C Foyer23.04.-16.07.Johanna Kreutzerentgeltfrei
112014KSR - PostDi11:30-11:45Büro23.04.-16.07.Johanna Kreutzerentgeltfrei
112015KSR - PostMi15:00-15:15Büro24.04.-17.07.Johanna Kreutzerentgeltfrei
112016UDE - Abt VDi11:45-12:00Büro23.04.-16.07.Tobias Lahrsowentgeltfrei
112017UDE - HOKOMi12:00-12:15Büro24.04.-17.07.Tobias Lahrsowentgeltfrei
112018UDE - Präsidium, EGMi11:30-11:45Büro24.04.-17.07.Johanna Kreutzerentgeltfrei